April 19, 2009

Raspberries?! - ラズベリー?!



I just discovered something in the streets of Quatre Bornes.
Apparently it grows in Mauritius and they were looking good from a far... I bought a small pack  of it since I didn't want to waste it if it wasn't good. It was about 20 MUR for this size. Probably 10 to 15 pieces.

Oh yes, by the way they are"Raspberries"

So I had one... then two and sadly I didn't continue... they were not fully riped yet and realize why the man selling it asked me if I wanted sugar on it...

Considering that Mauritius is a tropical country, I never thought raspberries would actually grows in this climate.

After almost 4 months in this island, I'm still facing with surprises!

またまた新しい発見をしました。
こんな暑いトロピカルな国モーリシャスに地元産のラズベリーがありましたと!しかもカトロボーンのオープンマーケット近辺で。
自分の知識内ではベリー系は四季のある国にしかできない物だと思いました。間違ってたらごめんなさい。。っていうか間違ってました。モーリシャスでもできます。

早速ベリーの試食!20ルピー払って10~15個のパックを頂き一個目を食べました。
うん。。微妙にすっぱい。。。

二個目。。。


やっぱりすっぱい。。汗

甘さがまったくなく香りもほんの少しでした。。

興奮が一気に下がり。。やっぱりかーと先ほどベリー売ってた兄ちゃんに何で砂糖をかけるかと聞かれた理由がわかりました。きっとまだ旬が早いのかもと一ヶ月後に再チャレンジしてみます。

というわけでもうモーリシャスに着陸してから4ヶ月、まだまだサプライズでいっぱいです!

1 comment:

  1. すっぱさがあるところには、必ず甘みもある!
    そう、レモンのように!
    なので案外、私が食べたら甘みを感じるかもしれん。
    っつぅか食いたい。食わせろ。grrrrr。

    ReplyDelete