June 21, 2009

Beef Curry Style Kerela (South India) - ビーフカレーケーララ風(南インド)

A good friend of mine in the office was telling me he can cook good beef curry which I was doubting because it is quite rare to know Indians who eats beef. Well that's according to the Indian guys I know in the office. But it turned out to be that I was wrong. He cooks dam good beef curry that reminded me of a good curry I had in the Philippines. So here are some of the pictures of the curry and the some photos of his backyard.

最近仲のいいインド人の同僚が自分がビーフカレーの天才だって言い張っていた。おお!っと思いながら彼のこと 疑っていた。なぜならインド人は牛肉を食べない。。。って皆さん知っていました?主に宗教的な理由で食べない人が多いがベジタリアンも結構いることで殆ど豆カレーや野菜カレーを食べている。あくまでも会社のインド人たちから知った結果なんです。。。ビーフカレーが主流の日本人には想像できないだろう。

っという訳で今日彼の家に行ってビーフカレーをごちそうになりました。
正直かなり旨かったです。しかもかなり懐かしい味だった。フィリピンでたべたインド料理屋だったかなー。。。とにかく死ぬほど玉ねぎを使っていてトマトは少々でした。

Some good Curry!!
これです!!
これは現地の家でよく見かけます。スパイスを作る石と台です。
彼の裏庭にできてるバナナとパパイヤ

2 comments: