March 15, 2009

Trou aux Cerfs crater Curepipe - トゥル・オ・セルフ キュールピップ



先週の土日にどこもいけなく今週末はキュールピップのトゥル・オ・セルフ・クレーター(火口跡)を見に行きました。町のバス停から約15分ぐらいの軽い坂道を歩きます。
頂上はクレーターのふちには散歩道になってありランニングしている人もいればベンチでピクニックしてる家族連れや眺めを楽しんでるカップルを見かけます。

クレーターから360度見える眺めはかなり最高!残念ながらちょっと曇り気味だったので青い空は見れませんでした。上にある写真は私が住んでいるフリッカン・フラック(西方面)さしています。

Went to Curepipe to check out the "Trou aux Cerfs crater" since last week I was not able to go out from Flic en Flac. The place was about 15 mins walk on a slight slope from the City bus stop.
The 360 view from the top was amazingly beautiful. Too bad the weather was not as perfect as I thought. 
Surrounding the crater is a walk path were people are jogging and walking. On places you see benches where alot of couples and family are gathered.
The picture above directs Flic en Flac



上から見た火口。
周りはびっしり植物が生えています。

Top view of the crater.





散歩道の辺りにある石のベンチ。

Concrete benches along the walk path.







かなりきれいな道なのでジョギングのやり甲斐があります。しかも上がり下りがあるので楽しそうです。

This looks like a nice road to jog especially with the ups and downs.







犬さんも楽しそうでした。

Even the dog looked happy!







というわけで久々に山からの眺めを久しぶりに見ました。

No comments:

Post a Comment